Angrerett

Angreretten gjelder kun for privatpersoner. I følge angrerettloven har kunden rett til å angre på sitt kjøp, uten å måtte angi en grunn, innen 14 dager etter mottagelse av ordre og delvis utfylt angrerettskjema. Skal angreretten benyttes så gjelder denne på ordren i sin helhet. Om angreretten benyttes står kunden selv for returfrakten. Returen må sendes senest 14 dager etter at du har gitt oss beskjed. Ikke mottatt / ikke hentet / nektet mottatt ordre er ikke å regne som bruk av angreretten. 
Angrerettloven inneholder restriksjoner når det kommer til tilvirkningskjøp. Etter lovens § 11 annet ledd løper her fristen fra de påkrevde opplysninger er mottatt. I tråd med lovens § 16 kan det avtales at produksjon påbegynnes før angreretten går ut, men skulle kunde da velge å benytte seg av angreretten må kunden selv betale alle påløpte kostnader så langt. 
Er du usikker på hvilke produkter som ikke omfattes av den generelle angreretten ber vi deg kontakte oss på kundeservice@finja.no eller ring oss på 22 72 22 72. 
 
Når kunden handler på finja.no godtar man de generelle kjøpsbetingelsene ved bestilling og det godkjennes da at produksjon av denne typen varer påbegynnes. 
Forbrukerkjøpsloven gir forbrukerkjøper rett til å avbestille en vare før kjøpet er gjennomført. Kjøper plikter imidlertid å dekke et eventuelt økonomiske tap som selger får på grunn av avbestillingen.
Ved bruk av angreretten gjelder følgende:
Gi beskjed til vår kundeservice innen 14 dager etter du har mottatt ordren og delvis utfylt angrerettskjema. Returen må sendes senest 14 dager etter at du har gitt oss beskjed. 
Du har som kunde rett til å undersøke bestillingen du har mottatt før en eventuell avgjørelse om retur tas. Undersøkelsen skal gjøres med forsiktighet og skal ikke være mer omfattende enn nødvendig da ordren skal returneres i uforandret stand. Ordren skal returneres i originalforpakningen. Ordren skal også returneres i sin helhet. Dersom du bruker eller undersøker ordren på en måte som går utover normal og nødvendig undersøkelse som nevnt ovenfor og dette medfører at varen reduseres i verdi, mister du allikevel ikke retten til å angre på kjøpet men verdireduksjonen på produktet vil bli trukket fra på beløpet som krediteres. Verdireduksjonen fastsettes av Finja ved mottak av varen. 
 
Finja.no kan debitere kunden for eventuelle ekstra kostnader som følger av ikke komplette returer, alternativt nekte å akseptere returen. 
Ta alltid vare på følgeseddelen til returen er godkjent av finja.no. 
Benytter kjøperen angretetten må kjøperen selv betale for retur av varene til Finja. Ved retur fra kunde til oss står kunden ansvarlig for skader som kan oppstå under transporten. 
 
Returer firmaer
I de tilfeller som næringsdrivende handler hos finja.no så brukes kjøpsloven. Returomkostninger på minimum 25 % av varens verdi kommer i tillegg utover kostnad for returfrakt. Returer må avtales i forkant. Returer som ikke er avtalt vil avvises.