Finja nominert til Digital Storyteller of the Year

Publisert 25.02.2021

Finja nominert til Digital Storyteller of the Year

Som ett av seks selskaper er vi nominert i kategorien Digital Storyteller i Nordic Digital PR Awards 2020. Grunnlaget for motivasjonen er vår populære serie Bjørn bygger bo. Suksess-serien, der vi følger håndverkeren og TV-profilen Björn Christiernsson når han murer og pusser, har vokst siden starten, og i dag er det mer enn ti deler av Bjørn bygger bo. Serien er veldig populær med over to millioner visninger på Youtube.

Målet med Björn bygger bo er å vekke interesse for murt og pusset konstruksjon og på en informativ og tiltalende måte vise materialets mange fordeler. Trinn for trinn instruerer og viser Björn de forskjellige trinnene fra planlegging til ferdig konstruksjon.

Seerne kan følge Björn når han bygger huset sitt, men også ta del i andre prosjekter. For eksempel renoverer Björn et bad, bygger et anneks og støper utemøbler. I 2020 vokste serien med flere populære filmer. Björn fikk blant annet støpe en støttemur med trapp og bygde utekjøkken.

Mynewsdesk begrunner nominasjonen vår slik: “With a high level of activity, and a good mix of content in their newsroom, Finja has reached an audience bigger than ever expected. Their inspiring and dramaturgically elaborated instructional films in the series 'Bjørn bygger bo' has been seen over two million times and shows that Finja knows what drives traffic.”

Vinneren vil bli kunngjort 17. mars av et ekspertpanel. Konkurransen er organisert av Mynewsdesk og inkluderer selskapets kunder fra alle nordiske land. Arrangementet tar sikte på å belyse de gode eksemplene som er gjort det siste året.

Totalt er det kommet over 150 nominasjoner til årets konkurranse.

Finja nominert til Digital Storyteller of the Year